bezpeka kartok

З метою посилення рівня безпеки і комфорту користувачів платіжних карток компанія УКРКАРТ постійно працює над розробкою нових та вдосконаленням діючих систем, послуг та сервісів.

Безпека використання платіжних карток забезпечується завдяки:

• системі цілодобового моніторингу карткових операцій в режимі реального часу (online);

• системі SMS-інформування клієнтів банків про здійснення операцій з використанням платіжних карток;

• системі мобільного банкінгу для оперативного керування параметрами платіжних карток самими держателями. 

БЕЗПЕКА ЗДІЙСНЕННЯ ОПЕРАЦІЙ ЧЕРЕЗ БАНКОМАТИ: БАЗОВІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

1. Здійснюйте операції з використанням платіжних карток через банкомати, які встановлені в безпечних місцях (наприклад, в установах, банках, торговельних комплексах, готелях, аеропортах тощо).

2. Не використовуйте пристрої, які потребують введення ПІН-коду для доступу в приміщення, де розташовано банкомат.

3. Перед використанням банкомата огляньте його щодо наявності додаткових приладів, які не відповідають його конструкції та розташовані поблизу або в місці набору ПІН-коду та/або в місці для приймання карток (наприклад, наявність нерівно встановленої клавіатури для набору ПІН-коду). У разі виявлення, не використовуйте такий банкомат.

4. Якщо клавіатура або місце для приймання карток банкомата обладнані додатковими пристроями, що не відповідають його конструкції, не використовуйте такий банкомат для операцій з використанням платіжної картки. Проінформуйте про це банк за номером телефону, зазначеному на банкоматі.

5. Не застосовуйте фізичну силу, щоб вставити платіжну картку в отвір, призначений для приймання карток. Також якщо платіжна картка надто легко вставляється, то не використовуйте такий банкомат.

6. Набирайте ПІН-код таким чином, щоб особи, які перебувають поруч, не змогли його побачити. Наприклад, під час набору ПІН-коду прикривайте клавіатуру рукою.

7. Якщо банкомат працює некоректно (наприклад, довгий час перебуває в режимі очікування, мимоволі перезавантажується), відмовтесь від його послуг. Скасуйте поточну операцію, натиснувши на клавіатурі кнопку «Відміна» («Отмена» або «CANCEL») і дочекайтесь повернення платіжної картки.

8. Після отримання готівки в банкоматі необхідно перерахувати купюри та переконатись у тому, що платіжна картка була повернена банкоматом, дочекатись видачі чека в разі його запиту і тільки після цього відходити від банкомата.

9. Бажано зберігати роздруковані банкоматом чеки до проведення звірки зазначених у них сум із випискою про рух коштів на картковому рахунку.

10. Не слід звертатися за допомогою третіх (сторонніх) осіб, а також приймати від них поради під час здійснення операцій через банкомат з використанням платіжної картки.

11. Якщо під час проведення операції через банкомат платіжна картка не повертається, то необхідно зателефонувати до банку за телефоном, який зазначено на банкоматі, та описати ситуацію, що склалася, а також звернутися з цього приводу до банку-емітента, який видав платіжну картку.

Будьте уважні при введенні вашого ПІН-коду!

Пам'ятайте, що зазвичай після трьох помилкових введень ПІН-коду вашу картку може бути заблоковано в банкоматі. 

Блокування та вилучення картки у цьому разі є запобіжним заходом з метою захищення ваших коштів від несанкціонованого доступу до них сторонніми особами.

Будьте оперативними у користуванні банкоматом.

Час, щоб забрати гроші з лотка та картку з картоприймача, становить 30 секунд. Якщо ви не встигли цього зробити, банкомат забере назад видані гроші та/або картку.

Якщо з вашого боку сталася така затримка – уточніть порядок подальших дій в службі підтримки вашого банку (телефон клієнтської підтримки зазначено на зворотному боці картки).

У разі непорозуміння щодо отриманої суми грошей, звертайтесь до служби клієнтської підтримки вашого банку.

БЕЗПЕКА ЗДІЙСНЕННЯ РОЗРАХУНКІВ КАРТКОЮ В ТОРГІВЛІ

Не використовуйте платіжну картку в торговельній мережі для оплати товарів або послуг, якщо торговець (продавець, офіціант або касир) викликав у вас недовіру.

Розрахунки з використанням платіжної картки мають виконуватися тільки у вашій присутності. Це забезпечить зниження ризику неправомірного отримання ваших персональних даних та даних про платіжну картку.

Під час використання платіжної картки для оплати товарів або послуг продавець/касир може вимагати від держателя платіжної картки надати паспорт, підписати квитанцію або ввести ПІН-код.

 

Увага! Перед набором ПІН-коду слід переконатися, що треті особи, які перебувають у безпосередній близькості від вас, не зможуть його побачити.

В обов'язковому порядку перевіряйте суму коштів, що зазначена на чеку після виконання оплати.

Якщо під час спроби оплати товарів або послуг з використанням платіжної картки не вдалося здійснити успішно операцію, збережіть примірник виданого терміналом чеку для подальшої перевірки відсутності списання по зазначеній операції у виписці про рух коштів за картковим рахунком.

БЕЗПЕКА ЗДІЙСНЕННЯ РОЗРАХУНКІВ КАРТКОЮ В МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ

 1. Ніколи НЕ використовуйте ПІН-код під час замовлення товарів або послуг в мережі Інтернет, а також за телефоном/факсом, в електронному листуванні або у будь-яких запитах щодо начебто перевірок.

Увага!
Будь-які запити, електронні листи, інформація у вашому інтернет-браузері щодо необхідності надання вами даних картки ПІН-коду в мережі Інтернет є шахрайськими діями!

2. З метою запобігання незаконним діям або сумнівним операціям з використанням даних платіжних карток міжнародних платіжних систем (VISA, MasterCard) рекомендуємо для оплати товарів та послуг через мережу Інтернет використовувати окрему платіжну картку з граничним лімітом, яка передбачена тільки для цієї мети та не дає змоги здійснювати з її використанням операції в торговельній мережі або зняття готівки.

3. Використовуйте сторінки в мережі Інтернет (сайти/портали) тільки відомих і перевірених інтернет-магазинів.

4. Обов'язково переконайтесь у правильності зазначення адреси сторінок у мережі Інтернет (сайтів/порталів), до яких підключаєтесь і через які збираєтеся здійснювати оплату товарів (послуг). Схожі адреси можуть використовуватися для здійснення незаконних дій або сумнівних операцій з використанням персональних даних платіжної картки.

5. Рекомендуємо здійснювати оплату товарів (послуг) тільки зі свого комп'ютера з метою збереження конфіденційності персональних даних та/або інформації про картковий рахунок.

6. Якщо оплата товару (послуги) здійснюється через чужий комп'ютер, рекомендуємо після завершення всіх розрахунків переконатися, що персональні дані та інша інформація не збереглися в кеші, знову відкривши сторінку продавця, на якій здійснювалась оплата товару.

7. Слід використовувати на своєму комп'ютері антивірусне програмне забезпечення і регулярно здійснювати його оновлення та інших програмних продуктів (операційної системи, програмних додатків). Це захистить вас від проникнення небажаного програмного забезпечення (вірусів).