paycards faq

1. Індивідуальний номер картки

Номер картки є унікальною комбінацією, що складається з 16 цифр. 

Памятайте! Без необхідності ніколи не повідомляйте номер своєї картки третім особам по телефону або через Інтернет. 

2. Прізвище, ім’я держателя картки

Прізвище та ім'я держателя картки є свідченням належності картки певній особі. Під час оплати карткою або зняття готівкових коштів касир банку або торговельної точки може запитати документ, який посвідчує особу її держателя. 

3. Строк дії картки

Перші дві цифри означають місяць, останні дві – рік. Картка є дійсною до останнього дня зазначеного місяця включно. 

4. Місце розміщення знаку платіжної системи (варіанти)

Знак платіжної системи (УКРКАРТ, VISA, MasterCard або ПРОСТІР (НСМЕП)) вказує на приналежність картки певному продукту зазначеної платіжної системи.

Торговельні точки, що приймають платіжні картки, розміщують (зазвичай біля каси або на вхідних дверях) зображення зі знаками платіжних систем, які приймаються для розрахунку за товари та послуги. Якщо знак платіжної системи відповідає знаку, який розміщено на вашій картці, то в цьому місці ви зможете скористатися такою карткою. 

5. Місце розміщення емблеми (логотипу) банку

Емблема банку, який видав вам картку. 

6. Місце розташування електронного чипу (EMV)

Чип - це мікропроцесор, який є носієм інформації у зашифрованому вигляді (на деяких платіжних картках може бути відсутнім). Сьогодні багато карток оснащені чипами. Чипові картки мають значно вищий рівень безпеки на відміну від карток з магнітною смугою. Використання чипових (EMV) платіжних карток є найбільш безпечним на сьогодні засобом розрахунку завдяки задіяним мікропроцесорним технологіям.  

7. Місце розташування магнітної стрічки

Магнітна стрічка (як і чип) є носієм інформації у зашифрованому вигляді. Для уникнення псування магнітної стрічки зберігайте картку окремо від джерел електромагнітного випромінювання: мобільного телефону, офісної та побутової техніки. Металеві предмети, такі як ключі або монети, є цілком безпечними.  

8. Місце для підпису держателя платіжної карти

Рекомендуємо одразу після отримання картки поставити підпис на спеціальній смузі своєї картки. За потреби (під час оплати покупок карткою) продавець/касир повинен мати змогу звірити ваш підпис на чеку з підписом на платіжній картці. У разі невідповідності підпису на чеку та картці касир може відмовити у проведенні розрахунку карткою. 

9. Місце розташування коду CVV2/CVC2

Цей код використовується для здійснення операцій в мережі Інтернет.

За будь-яких обставин не повідомляйте цей код стороннім особам!

Код CVV2 є тризначним цифровим кодом, який призначено для перевірки картки у випадку проведення розрахунків в мережі Інтернет (розрахунки без автоматичного зчитування - фізичної присутності платіжної картки). Використовується платіжною системою VISA. Код CVC2 є аналогічним за призначенням, використовується платіжною системою MasterCard. 

10. Місце розміщення інформації банку

Інформація щодо основних засад використання картки та поштові реквізити банку. 

11. Телефони банку

Телефони служби підтримки держателів платіжних карток банку. За цими номерами ви можете в будь-який час зв’язатися з оператором служби підтримки банку, щоб отримати кваліфіковану консультацію або допомогу.

 


 

Що таке ПІН-код?

ПІН-код (або PIN-код – Personal Identification Number — персональний ідентифікаційний (розпізнавальний) номер) є паролем, що підтверджує належність картки її власнику. ПІН-код використовується для доступу держателя картки до платіжного термінала або банкомата. ПІН-код повинен бути відомим тільки держателю картки! Згідно з умовами безпеки, передбачено обмеження спроб вводу невірного ПІН-коду (не більше 3 разів), після чого картку буде автоматично заблоковано.

У яких випадках використовується ПІН-код?

ПІН-код використовується для отримання готівки в банкоматах, касах банків та в деяких інших випадках при розрахунках карткою в торговельно-сервісній мережі. Держатель несе відповідальність за всі операції, для проведення яких необхідно вводити ПІН-код.

Якщо ви забули ПІН-код?

Якщо ви не можете згадати ПІН-код до вашої платіжної картки, необхідно перевипустити її. ПІН-код видається виключно у спеціально запечатаному конверті в руки користувачу картки або призначається останнім при виконанні першої операції. Головне, що ПІН-код є невідомим для будь-кого іншого, окрім вас, в т. ч. для працівників банку.

Якщо ви забули та пізніше згадали ПІН-код до вашої картки, але вона заблокувалася (у разі трикратного введення невірного ПІН-коду), необхідно звернутися до вашого банку для розблокування карти.

Пам'ятайте!
Відповідно до умов безпеки, картка може бути активована не раніше ніж після закінчення поточних 24 годин (!).

Що буде з карткою після 3 поспіль невдалих спроб введення ПІН-коду?

В разі неправильного введення ПІН-коду банкомат видає повідомлення: «Невірний ПІН-КОД!». Якщо код тричі введено неправильно, картку буде заблоковано. Також з метою запобігання шахрайству її може бути вилучено банкоматом. Для розблокування або перевипуску картки необхідно звернутися до банку.

Що означає «активація» картки?

З метою дотримання вимог безпеки всі платіжні картки випускаються в неактивному стані та потребують активації.

Активація — процедура зняття банком встановленого (при випуску картки) технічного обмеження на здійснення держателем операцій з використанням картки, що передбачає відмову банку в наданні авторизації незалежно від будь-яких умов. Використання картки можливе одразу після проведення процедури активації.

Для активації картки клієнту необхідно звернутися до інформаційного центру банку за телефоном, позначеним на картці, та отримати інформацію щодо умов.

Де можна розраховуватися платіжною карткою?

Десятки мільйонів торговельних точок по всьому світу приймають для оплати товарів та послуг платіжні картки. Картка - це зручний засіб для виконання розрахунків. Вказівкою на те, що торговельна точка приймає до оплати картки, є наявність відповідних логотипів на вхідних дверях, вітринах та в інших зонах торговельних точок.

Якою карткою можна користуватися за кордоном?

За межами України можна користуватися платіжними картками міжнародних платіжних систем – VISA або MasterCard. Платіжні картки УКРКАРТ обслуговуються лише в межах країни на термінальних пристроях, позначених відповідним логотипом.

Які обмеження існують при знятті коштів за кордоном?

Встановлення обмежень залежить від умов іноземних банків, вимог платіжних систем та лімітів, встановлених банком-емітентом, який видав вам картку (перед поїздкою за межі України додатково з'ясуйте, які ліміти встановлено по вашій картці).

Чи можна розраховуватися карткою в мережі Інтернет?

Так. Оплата товарів та послуг забезпечує зручність здійснення покупок, а також широкий асортимент товарів та послуг не виходячи з дому. Зазначенням того, що інтернет-магазин приймає до оплати платіжні картки, є опубліковані на сайті логотипи відповідних платіжних систем.

Хто і як може поповнювати картковий рахунок готівковим шляхом?

Картковий рахунок, відкритий у гривні, може поповнити як власник рахунку, так і третя особа. Поповнення може бути виконано шляхом внесення готівки на картковий рахунок через каси, банкомати з функцією прийому готівки, які належать банкам-учасникам УКРКАРТ або термінали самообслуговування «УкрПлат». Картковий рахунок, відкритий в іноземній валюті (доларах США, Євро), може поповнити готівкою через касу банка-емітента (який видав вам картку) лише власник рахунку або особа, на яку оформлена довіреність.

Чи потрібно декларувати платіжну картку при перетині кордону?

Ні, не потрібно.

Чи можливо отримати кошти з карткового рахунку без фізичної наявності картки?

Зазвичай банк-емітент надає своїм клієнтам таку можливість при зверненні клієнтів до відділення банка-емітента. В таких випадках при собі необхідно мати паспорт.
Більш детальну інформацію щодо процедури отримання готівкових коштів рекомендуємо уточнити у вашому банку.

Чи обов'язковий перевипуск картки в разі зміни прізвища власника карткового рахунку, держателя картки або його довіреної особи?

Так, зміна прізвища є підставою для перевипуску платіжної картки та відповідного внесення змін до системи банку.

Чи обов'язкова наявність підпису держателя на картці?

Так, наявність підпису на картці є обов'язковою умовою щодо використання платіжних карток. Рекомендуємо одразу після отримання картки поставити підпис на спеціальній смузі своєї карти. За потреби (під час оплати покупок карткою) продавець/касир повинен мати змогу звірити ваш підпис на чеку з підписом на платіжній картці. У випадку невідповідності підписів на чеку та на картці касир може відмовити у проведенні розрахунку карткою.

Чи знімається комісія при розрахунках платіжною карткою в торговельно-сервісній мережі?

При розрахунках платіжними картками в торгово-сервісній мережі та в інших підприємствах сфери послуг комісія за здійснення операції НЕ стягується.

На який термін випускаються додаткові картки?

Додаткові картки, зазвичай, випускаються на той же термін, що й основна картка. Строк дії платіжної картки зазначено на її лицьовій стороні.

Чи можливо встановити індивідуальні витратні ліміти на картку?

Так, власник карткового рахунку може ініціювати встановлення індивідуальних витратних лімітів як на основну, так і на додаткові картки.
Більш детальну інформацію щодо процедури отримання готівкових коштів рекомендуємо уточнити у вашому банку.

Чи існують засоби контролю за станом карткового рахунку?

Можливість контролю за станом карткового рахунку реалізовано у вигляді послуг: сервіс SMS-Banking та сервіс M-Banking. Держатель платіжної картки може контролювати рух коштів на картковому рахунку за допомогою SMS-повідомлень (сервіс SMS-Banking), здійснювати зміну параметрів платіжних карток, отримувати інформацію щодо стану карткових рахунків, а також користуватися послугою автоматичного пошуку найближчих банкоматів (сервіс M-Banking) в режимі реального часу.

Ви втратили картку?

З метою уникнення випадків несанкціонованого використання вашої картки, негайно деактивуйте або заблокуйте втрачену картку через сервіс M-Banking.

Увага!
Деактивація (встановлення статусу «Закрито») картки залишає можливість самостійно активувати (встановлення статусу «Відкрито») картку пізніше.
Блокування (встановлення статусу «Загублено») дозволить активувати картку тільки шляхом звернення до банку.

Якщо ви ще не підключені до сервісу M-Banking, необхідно зателефонувати до інформаційного центру вашого банку для виконання блокування картки оператором клієнтської підтримки.

Під час дзвінку до банку оператор клієнтської підтримки може запитати вас прізвище, ім'я, по-батькові та кодове слово-пароль, яке ви зазначали в заявці на відкриття карткового рахунку та видачу платіжної картки. Це необхідно для ідентифікації вас як клієнта банку.

Увага!
Під час звернення до банку інформація про ПІН-код, та/або CVV-код оператору (чи будь-яким іншим особам) НЕ НАДАЄТЬСЯ!

Хто несе відповідальність в разі втрати/крадіжки картки?

Клієнт несе повну відповідальність за оплату карткою всіх операцій, здійснених після крадіжки або втрати картки та до виконання блокування картки банком на підставі наданого клієнтом повідомлення або до моменту деактивації/блокування картки через сервіс M-Banking.

Платіжна карта ушкодилася і не працює?

Необхідно звернутися в банк для перевірки платіжної картки та у випадку необхідності перевипустити картку.

Ваша платіжна картка залишилася в банкоматі іншого банку?

Якщо банкомат заблокував вашу картку, необхідно звернутися до банку, у банкоматі якого залишилася картка, та з’ясувати, де і коли її можна отримати.
Після цього скористуйтеся функцією тимчасової деактивації або блокування картки через сервіс M-Banking.

Увага!
Деактивація (статус «Закрито») картки залишає можливість самостійно активувати (статус «Відкрито») картку пізніше.
Блокування (статус «Загублено») дозволить активувати картку тільки шляхом звернення до банку.

Якщо ви не підключені до сервісу M-Banking, потрібно зателефонувати до інформаційного центру вашого банку та повідомити про це.
Для блокування картки шляхом звернення до оператора служби підтримки процесингового центру вам необхідно назвати номер картки та кодове слово-пароль.

Увага!
Будь-яка інша інформація про картку (ПІН-код та/або CVV-код) ні в якому разі НЕ НАДАЄТЬСЯ!

Банкомат не видав або забрав назад гроші?

Необхідно звернутися в банк, що випустив платіжну картку, та перевірити, чи списані кошти з вашого рахунку (сервіси SMS-Banking та M-Banking). У разі, якщо вони були списані, необхідно написати заяву у вашому банку (який видав картку).

Про подальші дії вас проінформує менеджер банку.

Ви не згодні зі списанням, яке побачили у виписці?

Необхідно заблокувати картку для виключення ситуації подальшого несанкціонованого використання платіжної картки. Після цього потрібно написати заяву в банку. За фактом несанкціонованих списань буде проведене розслідування. Про результати розгляду претензії ви можете довідатися у менеджера банку.

У разі фіксування несанкціонованого доступу до вашого карткового рахунку платіжну картку необхідно перевипустити.